top of page
Writer's pictureרעות מויאל- רפואה סינית

מה לא לעשות כאשר סובלים ממיגרנות באופן כרוני?

מחקרים רבים עדיין מנסים להבין מדוע אנשים מסוימים סובלים יותר ממיגרנות מאשר אחרים, אבל ישנם דברים שעלולים להוות טריגר למיגרנה , ומומלץ להימנע מהם על מנת להנמיך את הסיכון להופעתה.

🚫 לא לעבור שעתיים שלמות ללא כוס מים אחת לפחות- התיבשות עלולה להוות טריגר למיגרנה אצל כ- 1/3 מהאנשים שנוטים לסבול מהתופעה הזו. הקפידו לשתות במהלך היום עד 2 ליטרים של מים, אלא אם כן הרופא נותן לכם הוראה אחרת. המים חשובים לשמירה על הבריאות ובהחלט יכולים לעזור להימנע מההתקף הבא. כאשר מופיע הסימן הראשון למיגרנה- שתו כוס מים.

🚫 לא לדלג על ארוחות- כאשר האדם רעב עד לרמה שהוא ממש נהיה חלש ורועד, עלולה להגיע המיגרנה הבאה. 🚫 לא לצרוך כמות מוגזמת של תרופות- לעתים משככי כאב הניתנים ללא מרשם כמו אקמול, אדויל וכו' יכולים לעזור ולעצור את הכאב במידה וניטלים עם הופעת הכאב הראשוני. אך במידה ונוטלים אותם מעבר ל-3-4 ימים הגוף כבר מתרגל לתרופה ומזמן לעצמו כאב על מנת לקבל אותה. במידה וסובלים ממיגרנות מספר פעמים בחודש- יש לגשת לרופא ולבקש שיתאים תרופה ספציפית למיגרנות. 🚫לא להתעלם מהסימנים- כאשר מופיעים סימנים כמו אאורה (הפרעות בראיה, רגישות לאור) שמיעת צלצולים באזניים, תחושת סחרחורת וחוסר יציבות והאדם בוחר להתעלם מהם- הכאב עלול להחמיר. במידה ומתאפשר- יש לשכב בחושך, בשקט ולעזור לכאב לחלוף בצורה הזו, אולי בעזרת מגבת לחה על המצח, או לעסות את הקרקפת- מה שמוכר וידוע לכם שיכול להקל עליכם בדרך כלל. 🚫 לא לבהות יותר מדי במסכים- צפייה ובהייה רציפה וממושכת במסך מחשב, מכשיר נייד או טלוויזיה מאמצת את העיניים. עבור חלק מהאנשים הסובלים ממיגרנות זה עלול להוות טריגר משמעותי להתקף. אפשרו לעצמכם עצירות והפסקות, תנו לעיניים מנוחה, עיצמו אותן מעט, קומו מהכיסא ועשו מעט מתיחות ותנועות להזרמת הדם.

המלצות תזונה בהריון
איל להימנע מהמיגרנה הבאה?

4 views0 comments

Comments


bottom of page